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레온 폴크 스미스는 단순한 도형, 화려한 색, 미니멀하게 압축된 구성을 위해 평생 헌신한 것으로 알려진 미국 화가이다. 이런 헌신은 하드 에지 페인팅과 미니멀리즘의 전성기 보다 앞 섰고, 그 시대에 영향을 미쳤으며, 그 시대 이후에도 계속되었다. 1934년 오클라호마 주립 대학교를 졸업한 후, 컬럼비아 대학교 사범대학에서 미술 및 교육을 전공하기 위해 1936년 스미스는 뉴욕으로 이주했다. 그는 이 시기에 피에트 몬드리안, 콘스탄틴 브랑쿠시, 한스 아르프의 작품을 접한 것이 자신의 예술적 발전에 중요한 요소가 되었다고 본다. 스미스의 하드 에지 페인팅은 몬드리안의 격자 기하학을 곡선 구성으로 확장하여 시각적 긴장감과 절제력을 표현하고자 했다.

1950년대 후반에서 1960년대 초에 이르러, 스미스는 그의 주요 작품 중 하나인 「서신들」을 개발했다. 이 작품들은 주로 두가지 밝은 색의 도형들이 정밀하지만 종종 불규칙한 윤곽으로 나누어져 적극적 공간과 소극적 공간의 상호 교환, 임시적인 경계선, 긴장된 생명력을 보인다

Leon Polk Smith was an American painter heralded for his lifelong commitment to simplified shapes, brilliant colors, and minimal, pressurized compositions—a commitment that predated, influenced, and outlasted the heydays of Hard-edge painting and Minimalism. After graduating from Oklahoma State College in 1934, Smith moved to New York in 1936 to pursue his graduate studies in art and education at the Teachers College at Columbia University. He later attributed his encounters with works by Piet Mondrian, Constantin Brancusi, and Hans Arp during this time as formative in his artistic development. In his hard-edged paintings, Smith sought to push the gridded geometry of Mondrian into curved compositions that celebrated optical tension and restraint.

In the late 1950s and by the early 1960s, Smith developed one of his major bodies of work - his Correspondences. These works typically consist of two vibrantly colored painted shapes defined by a precise but often irregular contour, allowing for the interchangeability of positive and negative space, a temporal edge, and a taut vitality.


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